خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/22 - 18:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : اقتصادی
سنگدوینی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون انرژی؛

صلاحیت وزرای پیشنهادی ورزش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و دادگستری بررسی شد/از انتقاد به سیاسی‌بازی در عرصه ورزش تا تلاش برای حفظ امنیت غذایی

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به حضور وزاری پیشنهادی ورزش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و دادگستری در کمیسیون متبوعش اشاره کرد و گفت: هر 4 وزیر پیشنهادی مورد توجه نمایندگان قرار گرفت و آن‌ها ضمن استماع دقیق نقطه نظرات نمایندگان برنامه‌های مترقی و قابل ملاحظه‌‍ای را ارائه داد.

رمضانعلی سنگدوینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسه عصر امروز (دوشنبه ۲۲ مردادماه) کمیسیون انرژی با اشاره به حضور تعدادی از وزاری پیشنهادی دولت چهاردهم در این کمیسیون منجمله وزرای پیشنهادی ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری و دادگستری به‌منظور ارائه اهداف و برنامه‌های‌شان، گفت: احمد دنیامالی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه معرفی خود تاکید کرد؛ باید با در نظر گرفتن واقعیت‌های جامعه ورزشی به سمت ارتقاء و توسعه حرکت کرد، همچنین باشگاه‌های مانند استقلال و پرسپولیس نه تنها سودده نیستند بلکه از منابع دولتی نیز استفاده می‌کنند، بنابراین باید شیوه خود را تغییر دهیم.

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی درباره سرانه ورزشی مناطق محروم، افزود: متاسفانه خالی شدن این مناطق از جمعیت و حرکت مردم به سمت مرزهای برخوردار تهدیدی برای کشور محسوب می‌شود لذا باید سرانه ورزشی مناطق محروم را افزایش داد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این نشست نمایندگان کمیسیون انرژی بر کمبود زیرساخت‌های ورزشی تاکید کردند چراکه سرانه زیرساخت‌های ورزشی در ایران کم است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: طبق گفته این وزیر پیشنهادی مدیریت ناکارآمد و سیاسی‌بازی در عرصه ورزش به این عرصه آسیب وارد کرده، ضمن آنکه نبود برنامه بلندمدت و مشکلات حقوقی و قانونی در مجموعه باشگاه‌ها همچون وضعیت تملک آن‌ها مشکلات بسیاری به دنبال داشته و در روند فعالیت حرفه‌ای‌شان خلل ایجاد کرده است.

سنگدوینی در ادامه به حضور وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت:  غلامرضا نوری قزلجه به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تسلط بسیار خوبی نسبت به حوزه تخصصی کشاورزی در کمیسیون حاضر شدند و علاوه‌بر ارائه برنامه مترقی در این حوزه، تمام دغدغه‌های نمایندگان را به خوبی گوش داد چراکه خود دو دوره نیز نماینده مجلس بوده و تحصیلات و تجربه قابل‌ملاحظه‌ای در این حوزه دارد لذا با توجه به استقابل نمایندگان از برنامه های این وزیر پیشنهادی، پیش‌بینی می‌شود از صحن علنی مجلس رای خوبی بیاورد.

این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین ستار هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات با تحصیلات عالیه در حوزه فناوری تخصص ویژه‌ای در این زمینه داشت که نسبت به موضوعات مهمی همچون فیلترینگ فضای مجازی دغدغه داشت، هرچند این مهم از حیطه اختیارت وی خارج است، اما برای رفع مشکل و رایزنی با مقامات بسیار مصمم بود.  

وی به برنامه‌های این وزیر پیشنهادی برای ایجاد اشتغال در فضای  مجازی اشاره کرد و گفت: هاشمی با برنامه‌های فنی خود آینده خوبی را برای کشور در حوزه ارتباطات ترسیم کرد لذا می توان گفت کمیسیون نظر مثبتی نسبت به وی داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور امین حسن رحیمی وزیر پیشنهادی دادگستری و برنامه‌های که توسط وی ارائه شد، گفت: آقای رحیمی نیز رزومه قوی در حوزه‌های مختلف اجرای و سیاسی داشتند و با آشنایی با دغدغه‌‌های مردم توانست برنامه قابل‌توجه‌ای ارائه دهد، بنابراین به اعتقاد ما وی نیز رای لازم را از صحن علنی مجلس دریافت خواهد کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382092
مریم احمدی
خبرنگار

مریم احمدی

آخرین اخبار